ایجاد فضای مناسب برای مراکز خرید
مکانیابی سایت-۱
-- قرارگرفتن
مرکز خرید در مکان مناسب
-- جذابیت مرکز برای مراجعه کنندگان
طراحی سایت-۲
-- تخصیص عقب نشینی برای پارکینگ
محوطه خیابان
-- احداث ورودی
شاخص و جذاب برای مجموعه
-- ایجاد پیاده رو در عقب نشینی
-- ایجاد مسیری از کنج خیابان به
مرکز خرید
-- احداث پارکینگ مناسب
-- ایجاد منظر از قسمت های مختلف
به خیابان های اطراف
-- اتصال پیاده روهای عمومی به
فرعی
-- ایجاد فضاهای
عمومی اجتماعی در سایت
نور – ۳
علاوه بر تفریحات و علائم که وابسته به نور هستند، روشنایی یک مرکز خرید
در حین شدید بودن باید پنهانی و پوشیده و البته متغیر باشد. یک نور همیشگی کسل کننده
است. نورمناسب باعث می شود خریدار زمان طولانی را برای خرید در مرکز خرید صرف کند
.
پذیرایی- سرگرمی-
۴
در یک مجموعه صداقت و اعتماد موثرترین عامل در جذب افراد می
باشد. یک فضای خرید باید طوری طراحی شود که مادران بتوانند فرزندانشان را به همراه
خود آورده و یک روز را به خرید اختصاص دهند. تنوع زیاد در خرید باعث ترغیب کودکان خواهد
شد. بنابراین پذیرایی و سرگرمی از بچه ها مهمترین اصل است. وسایلی مثل تندیسها، حوض،
فواره و … بچه ها را برای
مدتی طولانی سرگرم خواهد کرد.
بنابراین کافه تریا، رستوران، فضای مکث و لابی برای استراحت مشتریان، فضای بازی کودکان، امکانات تفریحی بزرگسالان، آب خوری، سالنها و سکوهای نمایش، تلویزیون مدار بسته، کمدها و قفسه هایی برای نگهداری کالاهای مشتریان و … از ملزومات مراکز خرید محسوب می شوند.
رنگ - ۵